נעים מאוד, נֹגה.

חיה, נושמת, מראיינת, מתעדת, מספרת וכותבת סיפורי חיים.

אז איך כל זה התחיל?
ילדות ונעורים בקיבוץ בדרום, חינוך לערכים ולעבודה כדרך חיים.

לימודי תקשורת חזותית, ואז עבודה בשתי חברות מובילות לפרסום חוצות. ניהול, שיווק, מיתוג, פרסום, מכירות, טלמרקטינג, עיצוב גרפי, הדרכה, יצירת עזרי הדרכה ועוד. תפקידי האחרון – מנהלת סניף שעסק במכירת פרסום חוצות לשוק המקומי בין גוש דן לחיפה.

 

ילדות בקיבוץ בדרום במשפחה בת ארבעה ילדים | גיל, אלון, נועה ואני, 1980

 

התחלתי לעבוד שבועיים לאחר סיום הלימודים, ולאחר חמש וחצי שנים מספקות ומעשירות הלכתי לעשות לביתי. כלומר: ילדתי שלושה ילדים (שניים מהם תאומים), ובמשך 12 שנים הייתי אמא במשרה מלאה, אבל עם תוספות…

השלמתי תואר ראשון ותואר שני (בהצטיינות!). שימשתי כדוברת ביה"ס היסודי של ילדיי (בהתנדבות) וגם – צללתי לעולם סיפורי החיים.

ביקשתי מסבתא שלי, ילידת ברלין, לראיין אותה, כי היא אף פעם לא סיפרה. וכשתיעדתי וכתבתי והוצאתי לאור את סיפור חייה, הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות.
וכך, לפני כשש שנים הקמתי את "הד" – חברה לתיעוד וכתיבת סיפורי חיים, ובתוך כשלוש וחצי שנים הוצאתי לאור למעלה מ-30 ספרים.

 

כאור בשולי הענן | סיפור חייה של סבתי יצא לאור ב-2011.

 

ואז הרגשתי שאני חייבת לעבור לעסוק בסיפורי חיים של אנשים צעירים יותר. היה לי צורך במפגש עמם, וחשבתי שיש בזה היגיון, לבחון סיפורים באמצע החיים, כשעוד ניתן ואפשר לשנות. כשביררתי לעומק, מהי הדרך הטובה ביותר לחשוף אנשים למיזם שלי, הבנתי ששימוש בפלטפורמת הבלוג הוא הפתרון הנכון לי ביותר.

הפסקתי להוציא לאור ספרי חיים. למדתי לעומק את עולם הבלוגים, ובאביב 2016 העליתי לאוויר בלוג אישי, בשם סיפור.חיים, שבו ראיינתי נשים, ובדקתי עמן את המקום שבו הן נמצאות היום ביחס לסיפור החיים המוקדם שלהן.

כעבור כמה חודשים, קיבלתי פנייה מערוץ אנשים ב-Xnet (מבית Ynet). הם הציעו לי טור קבוע אצלם, שבו אעשה את אותו הדבר בדיוק. בקיץ 2016, עלה לאוויר ב-Xnet הטור שלי מסע אישי. מאז, אחת לשבועיים, מתפרסמים ראיונות שלי עם נשים, המביאים לקהל הקוראים את סיפור חייהן.

 

טור "מסע אישי" | ערוץ אנשים ב-Xnet

 

ואז התחילו בלוגריות ובעלות עסקים עצמאיים לפנות אלי בשאלות. הן הבינו, שבעולם של שיווק מבוסס תוכן, שימוש בראיונות יכול להפוך את התכנים שהן יוצרות עבור העסק שלהן למעניינים ומושכים יותר. כי אנשים אוהבים לקרוא על החיים של אנשים אחרים.

ואני הבנתי, שבעצם יש כאן כלי עבודה מעולה, ליצירה פשוטה וקלה של תוכן עבור עסקים. ושאין שום סיבה שלא כולם ידעו ויבינו איך הם יכולים להשתמש בו.

אז קפצתי למים, והתחלתי ללמד אחרים את כל מה שאני יודעת. כיום אני מרצה ומנחת סדנאות ללימוד ראיונות ככלי שיווקי ייחודי ליצירת תוכן לעסקים.

במקביל, אני מלווה בעלות עסקים עצמאיים בגיבוש אסטרטגיה ותוכניות עבודה מובנות ליצירת תוכן לעסק שלהן, וכן נשים המבקשות להפוך את סיפור החיים שלהן להרצאה.

 

ומה הלאה?

עשייה מתוך תשוקה ועניין, מסתבר, היא מנוע נפלא לצמיחה ולהתפתחות. המון רעיונות חדשים כבר גועשים בתוכי, מחכים לזמנם להפציע לאוויר העולם, לגוון את העשייה שלי ולשכלל אותה. אבל אני לא ממהרת. חשוב לי לעבור כל שלב לעומקו ולא לדלג על אבני דרך.

וזה גם המקום להודות לכם שמלווים אותי לכל אורך הדרך, מעודדים ומחזקים ונותנים לי ים של כוחות להמשיך ולצעוד, מבהירים לי שהדרך שלי, שנולדה מאהבה וממשיכה באהבה, מצאה לה מסילות ללבכם.

תודה לכם מעומק הלב. מבטיחה להמשיך.

 

מוזמנים להמשיך לעקוב אחרי הירשמו כאן למטה – הסיפור הבא כבר בדרך אליכם.