כְּלֵי עֲבוֹדָה #11
טוב מראה עיניים

 

כלי עבודה נגה שנער-שויער
עיצוב: שרון פרכנר דוידוביץ'

 

הדבר הראשון שהקוראים שלנו פוגשים, הוא המראה החיצוני, הגרפי, של הפוסט שלנו.
בתוך עומס דיגיטלי עצום ורווי תוכן, חשוב שנצליח לבלוט מעל לרעש ולעומס.
פוסט מוקפד ברמה הויזואלית הוא בעל סיכויי הצלחה טובים יותר בהקשר הזה.

לכן, כאשר אנו מטמיעות ריאיון כפוסט בבלוג/באתר שלנו, חשוב שנקפיד על כמה כללים:

 


 מיתוג ויזואלי היקפי

 

כלי עבודה נגה שנער-שויער
מיתוג ויזואלי היקפי | עיצוב: מורן עבודי, אילוסטרציה: נגה שנער-שויער

 

אם את בעלת עסק, ודאי יש מיתוג ויזואלי היקפי המלווה אותך כל הזמן.

הלוגו שלך, הצבעוניות, כרטיס ביקור, גלויה שיווקית, שלך – כולם ודאי מדברים באותה שפה ויזואלית, ומסייעים לקהל שלך לזהות אותך בקלות ולזכור שזו את.

גם בפוסטים שאנו מעלים לאתר שלנו, ניתן ורצוי לשמור על אופי המיתוג שלנו בעזרת שימוש בצבעוניות  וגופן זהים.
ההקפדה על כל אלה, היא בדיוק המעטפת המקצועית שתגרום לך לבלוט מבין עסקים אחרים.

 

 


מדסקטופ לסלולר

 

כלי עבודה נגה שנער-שויער
מדסקטופ לסלולר |
אילוסטרציה: נגה שנער-שויער

 

הטמעת הפוסט שלנו תיעשה על הדסקטופ (מחשב נייח) או על הלפטופ (= תצוגת רוחב, ראי בתמונה המצורפת), אבל רוב הקהל שלנו יקרא אותו בתצוגה של סלולרי (כלומר: תצוגת גובה).

לכן, לאחר סיום הטמעת הפוסט והגהה, חשוב שתבדקי און ליין גם את התצוגה בסלולרי, ותוודאי שהיא נראית היטב והפוסט שלך נוח ונעים לקריאה.

 


בחירת גופן ויישור טקסט

 

מומלץ מאוד  לבחור גופן (פונט) קריא ונגיש, כזה שלא ייאלץ את הקוראים שלך להתאמץ, ולבחור ביישור ימין לטקסט הרציף שלך, לטובת קריאה נגישה וקלה.

 


כותרות

 

כלי עבודה נגה שנער-שויער
הקפדה על כותרות |
אילוסטרציה: נגה שנער-שויער

 

אחד הדברים שהופכים פוסט לנגיש וידידותי לקורא הוא כותרות ברורות, המפרידות בין חלקים ונושאים. על הכותרות להיות מובחנות ככאלה בגודל מתאים של פונט ואפשר גם בצבע.

 


חלוקה לפסקאות

 

כלי עבודה נגה שנער-שויער
חלוקה לפסקאות | אילוסטרציה: נגה שנער-שויער

 

קריאת גוש ארוך של טקסט מקשה מאוד על קהל היעד שלנו, ולעתים ממש בלתי אפשרית עבורו.
לכן מומלץ, אחת ל-4-6 שורות ללחוץ על מקש ה-Enter ולהוריד את הטקסט ברווח כפול למטה. פעולה זו תיצור לנו טקסט המחולק לפסקאות-פסקאות, קל ונעים לקריאה.

חשוב לזכור: הקוראים שלנו הם אנשים עסוקים, טרודים ולא פעם גם עייפים. החלוקה הזו יכולה להיות ההבדל בין פוסט שקוראים יחליטו להתעמק בו, לעומת פוסט שפשוט ידלגו עליו.

 


תמונות

 

כלי עבודה נגה שנער-שויער
גלילת תמונות | אילוסטרציה: נגה שנער-שויער

 

בודאי כבר שמעת וקראת על חשיבותן של התמונות בתוך כל טקסט דיגיטלי שאנו מבקשים להפיץ.

מאחר וקוראים רבים "סורקים" במבט את הטקסט שלך לפני שהם מחליטים האם אכן להיכנס ולקרוא אותו ממש, לתמונות יש תפקיד עצום ומכריע ביכולת שלך למשוך אותם לעשות זאת וגם להישאר בתוך הפוסט שלך זמן ממושך יותר.

כמות התמונות שתשלבי בפוסט שלך נגזרת מהיקף הפוסט, ומהתחום שבו את עוסקת. פוסטים הבאים להמחיש נושאים ויזואליים, כגון עיצוב פנים וכד' יהיו, מן הסתם עתירי תמונות, כי זהו סוד כוחם.

לפוסט שבו את מביאה ריאיון בהיקף של כ- 950-1500 מילה, הייתי מצרפת לפחות 5-6 תמונות, כדי לקטוע את רצף המלל ולהראות לקורא את מה שהמרואיין מספר עליו.

ברמת הנראוּת, מומלץ לשלב תמונות בטקסט שלך כך שבעת גלילת הטקסט, כאשר תמונה אחת מתחלה להיעלם כלפי מעלה, תתחיל להופיע התמונה הבאה.

 


זכויות יוצרים

 

התמונות שאת מעלה לאוויר בפוסטים שלך, מקורן מן הסתם בצילומים שלך, או של צלמים אחרים (זה שכיח מאוד כאשר מעלים לאוויר ראיונות ומקבלים תמונות מהמרואיין שלנו), או במאגרי תמונות.

ובהקשר הזה חשוב להגיד:

תמונות שלך – דאגי ללוות אותן בכיתוב תחתון המציין כי את הצלמת.

תמונות של צלמים אחרים – אין להעלותן לאוויר בתוך התוכן שלך ללא ציון שם הצלם ולאחר שברור כי יש אישור מהצלם להשתמש בתמונות אלה, כדי למנוע ממך חשיפה לתביעה בגין הפרת זכויות יוצרים.

תמונה מתוך מאגר – ודאי שאכן מותר לך להשתמש בתמונות הללו ואינך חשופה לתביעות כנ"ל.

 


 

קראתן? יש לכן עוד שאלות? דברו אלי – אשמח מאוד לתגובותיכן.

כל הפרטים על יום העיון "מעטֶפֶת התוֹכן" שבו תלמדי ליצור, בקלות ולאורך זמן תוכן לעסק שלך – כאן.

ממליצה לך לקרוא גם את הפוסט כְּלֵי עֲבוֹדָה #10 – מריאיון טוב לפוסט מצוין. הפוסט שקראת עכשיו מהווה למעשה השלמה שלו.

הכי כיף לקבל את כל הכלים ראשונים! הירשמי כאן למטה. הפוסט הבא כבר בדרך אליך!

תגובות

תגובות

השארת תגובה