לקראת סוף שנת 2019, צצו השמועות על נגיף מסתורי שמקורו בסין, הגורם לתחלואה קשה; כמה חודשים קדימה לתוך 2020, היה העולם כולו שרוי עמוק בתוך מגפת הקורונה, שטלטלה את כולנו והפכה את שגרת חיינו על פיה.

בתוך הבלבול והכאוס ויצירת סדרי חיים חדשים, מצאתי את עצמי עוקבת בסקרנות גדולה אחרי העולם העסקי והצרכני.

כמי שחולקת את חייה עם איש שעיסוקו בפיננסים וייעוץ כלכלי, שמעתי מהצד על חברות שנאלצו לסגור את שעריהן, ובמקביל, על כאלה שדווקא פרחו; וכמי שחיה בתוך קהילת העצמאיות, ראיתי את ההלם, החרדה והשיתוק ואז, לא פעם, את התפנית המהירה, הריצה קדימה והצמיחה מתוך הקיים או באפיקים חדשים ומפתיעים.

צפיתי והסתקרנתי, והתשוקה המוכרת החלה לבעבע בתוכי. ידעתי שאני מבקשת לראיין את הנשים הללו ולהכיר מקרוב את הדינמיקה של ההתנהלות המקצועית והאישית שלהן; להבין מה קדם לקורונה, מה עבד להן והביא להצלחתן; על מה בחרו או נאלצו לוותר.

וידעתי בוודאות גמורה, כי מעבר להיותם של הסיפורים האלה מרתקים ממש, יש בהם ערך מוסף, עבור כולנו להמשך הדרך; זאת ועוד: הזמן שחלף מאז תחילת המשבר, מקנה לנו את תחילת תחילתה של פרספקטיבה ובחינה שלו על ציר הזמן.

וכך, בתחילת 2021 נולד "לימונדה" – פורמט חדש באתר שלי, שיביא אליכם את כל הסיפורים האלה. השם שנבחר לו הוא כמובן לא מקרי, וטומן בחובו אופטימיות גדולה ותקווה עמוקה לחזרה מהירה של כולנו לשגרה מוכרת, אבל גם קצת אחרת, כי אנחנו אחרים.

אני יוצאת בשמחה למסע החדש הזה.
ואתם, כתמיד, מוזמנים.