הסיפור שלנו
#השנערים_מסתערים_על_טירול

 

השנערים | צילום: נגה שנער-שויער

 

השנערים?

השנערים זה אנחנו, כלומר: ההורים שלי – אביטל ושמואל שנער, אחותי נועה שנער-רון, האחים שלי – גיל ואלון שנער, ואנוכי – נֹגה שנער-שויער. במקור, כולנו מקיבוץ כפר-עזה שבנגב המערבי, והיום מפוזרים גם ברחבי הארץ. לכולנו משפחות וילדים (טפו, חמסה), ומעולם, עד היום, לא נסענו ביחד לחו"ל בהרכב המיוחד הזה.

 

אז למה דווקא עכשיו?

הכל התחיל במקרה, בקיץ שעבר, בהערה שזרקתי באחד המפגשים המשפחתיים המפנקים בבית של ההורים שלי בקיבוץ: "לאבא יש בשנה הבאה יומולדת עגול, אולי ניסע ביחד לחו"ל?" – ומשם הכל התחיל להתגלגל.

קצת רקע:

אנחנו ארבעה ילדים, שתי בנות ושני בנים.
גדלנו לאמא קיבוצניקית מלידה ולאבא שעלה לארץ בגיל צעיר מברזיל, וכחניך תנועת הנוער הלך לנח"ל ולהגשמה בקיבוץ. הם נפגשו בכפר-עזה, והקימו שם את ביתם.

גדלנו בבית מיוחד, לשני הורים שמימשו את עצמם בקריירות משמעותיות בקיבוץ ומחוצה לו, שהיו ועודם חלק משמעותי מאוד בקהילה שבה הם חיים; בית שתרבות, אסתטיקה והשפה העברית על בוריה הם חלק בלתי נפרד ממנו. זה היה בית פתוח, שאפשר לדבר בו על דברים, עם הורים צעירים מאוד, שחלקו עמנו את ההווי הישראלי, ופער הדורות בינינו לא הורגש.

שלושה מאיתנו, הילדים, עשו שנים משמעותיות בלינה המשותפת. כשעברו בקיבוץ שלנו, ב-1977, ללינה משפחתית, פגשנו במציאות חדשה שלא הכרנו קודם. כמה שנים מאוחר יותר, עזבנו את הבית לטובת ה"נעורים" בקיבוץ.

בבגרותנו, עשינו ואנחנו עושים מאמצים גדולים כדי לבנות את היחד הזה מחדש, ולהתאים אותו למי ולמה שאנחנו היום. בזכות שנים של חופשות משפחתיות משותפות בארץ, גם הילדים שלנו (11 במספר, שיהיו בריאים) מחוברים בלב ונפש, וזו מתנה אדירה בשביל כולנו.

 


 

אז אני הצעתי לנסוע, ואבא שלי אמר שנראה לו שחבל טירול באוסטריה הוא יעד ראוי, ואני, שמאז הטיול הקודם שלנו לטירול (2018) חלמתי לשוב לשם, הנהנתי בהתלהבות. סביב השולחן הוחלט על תאריך יציאה – סוף מאי 2023, על משך הנסיעה שלנו (5 לילות, 6 ימים) ועל הימים המועדפים.

הוחלט שניסע בהרכב גרעיני: אמא, אבא וארבעת ילדיהם. הזמנו כרטיסי טיסה, ומאוחר יותר גם רכבים ומלונות והתחלנו לתכנן את המסלול. אחרי כתשעה חודשים של תכנון, הגיע היום המרגש, נפגשנו בנתב"ג לעת צהרים, עלינו על המטוס ויצאנו להרפתקה הגדולה.

בכנות אומר, שמבחינתי זה לא היה פשוט בכלל. סוף הקורונה, הזמן שבו אנשים חזרו לטוס ברחבי העולם, תפס אותי בתוך הגיוס של הבן שלי, ואח"כ של אחותו התאומה. שניהם חתומים לשרות ארוך ואני מודה שכרגע, יש לי צורך בעיקר להיות קרובה אליהם ובארץ. הצורך לצאת מהארץ, גם רק לכמה ימים, היה לי קשה מאוד, עד כדי מחשבות לוותר על כל העניין.

לא ויתרתי; ידעתי שזו כנראה חוויה חד פעמית שאסור לי לפספס, וגם לא רציתי לצער אף אחד.

 

יוצאים לדרך
אז למה טירול?

אולי צריך לענות קודם על: "למה אוסטריה?" – והתשובה היא: מכל הסיבות הנכונות, לפחות בעינינו. אוסטריה היא ארץ יפהפייה, עם טבע עוצמתי, שופע ודרמטי, שכל נסיעה בה היא כמו חלום בתוך חבילת גלויות מוצלחת במיוחד. רמת שירותי התיירות גבוהה במיוחד, הנהיגה קלה ונוחה, כולל ההגעה לכל אתר, הכל ברור, נוח ונגיש וזו עוד סיבה מצוינת.

לרובנו  ניסיון קודם של טיולים במדינה המרשימה הזו, כולל בחבלים זלצבורג וטירול וגם באזור הדולומיטים הסמוך, מעבר לגבול. בשל הזמן הקצר הקצוב שעמד לרשותנו ובזכות המופעים הדרמטיים שלו, בחרנו באזור מערב טירול, ולא התאכזבנו.

מראש ידענו שהפעם המרכז הוא החוויה המשפחתית המשותפת, ולא יעדים לביצוע, ולכן קבענו לנו לו"ז נוח, הסתפקנו באתר או שניים ליום, והותרנו זמן גם לחקירות בוקר ואחה"צ של – Seefeld העיירה שבה לנו.

 

יצאנו לדרך | צילום: אלון שנער

 

נתחיל עם הפרטים היבשים, אך חשובים:
מתי כדאי להגיע לאוסטריה?

טוב, זה כבר ממש תלוי בכם ובאופי הטיול שאתם מעוניינים בו.

אוסטריה היא כמובן יעד מרכזי לחופשות סקי בחורף, היא יפהפייה בעונת השלכת בסתיו, ולדעתי הכי מומלצת, בעונת האביב, בחודשים מאי-יוני. בתקופה זו מזג האוויר נוח, יחסית, הפריחה האביבית בעיצומה והיא משגעת, הפשרת השלגים מביאה לזרימות אדירות במפלים, בנהרות ובנחלים שילוו אתכם לכל אורך הדרך, ובפסגות ההרים עדיין יש שלג/קרח משגע.

הניסיון המצטבר שלנו מלמד, שבעונה הזו יש כבר ימים חמים ממש, אך הבקרים והערבים קרירים, וכך גם על פסגות ההרים, לכן התלבשו בשיטת הבצל. לרוב מספיק כאן מעיל גשם/רוח טוב.

 

> חשוב לדעת:

אוסטריה היא מדינה הררית שרבות מן האטרקציות התיירותיות בה מחייבות עלייה ברכבלים, ואלה, מצויים בה לרוב. חלק לא מבוטל מהרכבלים מתחיל לפעול רק בשבוע השני של יוני וצפונה, עד לחודש ספטמבר. כדאי לקחת זאת בחשבון בתכנון תאריך היציאה שלכם.

 

טיסות

יעד מומלץ לנחיתה לנוסעים לאוסטריה בכלל ולטירול בפרט, הוא נמל התעופה Franz Josef Strauss במינכן.

הטיסות שלנו הוזמנו בחברת לופטהנזה – טיסת אחה"צ מנתב"ג, וטיסת ערב ממינכן.

הטיסות היו סבירות, וכך גם השירות.

 

> חשוב לדעת:

קחו בחשבון שלופטהנזה מגישה לטסים כארוחה כריך לא מאוד מעורר תיאבון והצטיידו בהתאם.

בטיסות ממינכן לת"א, מתבצעים שלבי הצ'ק אין, מסירת הכבודה והבידוק הבטחוני מטרמינל מבודד, מרוחק מיתר ההתרחשות בשדה, קחו זאת בחשבון מבחינת תכנון הזמנים שלכם.

בטרמינל זה אין דיוטי פרי משמעותי. בטיסות לופטהנזה, לאחר כל השלבים הנ"ל תועברו לטרמינל הכללי, שם תוכלו לבחור לשהות במתחמי הדיוטי פרי והמזון. בחזרה לגייט שלכם תיאלצו לעבור שוב בידוק בטחוני.
בטיסות אל על האופציה הזו לא קיימת.

 

נמל התעופה במינכן. חדי העין וחובבי התעופה יבחינו ברקע, במטוס A380 המרשים, מטוס הנוסעים הגדול בעולם כיום |
צילום: נגה שנער-שויער

 

רכב

מתוך מחשבה על הכבודה שאנו נושאים, רצון להתחשב בכל המשתתפים בטיול, והמחשבה שאולי נרצה להתפצל מדי פעם, הוזמנו בחברת Avis שני רכבים: אחד עם 7 מקומות, השני עם 5 מקומות.

במעמד ההשכרה שודרג הרכב הגדול לפורד טרנזיט עם 9 מקומות. בדיעבד – ומאחר שלכל הטיולים נסענו ביחד, רכב של תשעה מקומות כמו זה שהיה לנו הספיק בהחלט, כולל שטח אחסון ראוי לכל המטען שלנו.

 

הרכב שלנו – פורד טרנזיט ששירת אותנו נאמנה |
צילום: נגה שנער-שויער

 

המדבקה

חשוב לדעת: נסיעה בכבישים המהירים באוסטריה, מחייבת את הנוסעים המגיעים ברכב מהארצות השכנות ברכישת מדבקה מיוחדת (בשם Vignette) המודבקת על צדה השמאלי של שמשת הרכב. את המדבקה ניתן למצוא בקלות בתחנות הדלק שבדרך, ורצוי מאוד לרכוש אותה לפני מעבר הגבול לאוסטריה, כדי להימנע ממפגש מעציב עם שוטרים אוסטרים הממתינים לחסרי המדבקה.

 

מלונות

נחתנו בשעת ערב מאוחרת, ולכן, את הלילה הראשון עשינו במלון Hampton by Hilton Munich Airport South, בקרבת שדה התעופה. זהו מלון 3 כוכבים הממוקם בתוך פארק עסקים, והעיצוב שלו בהתאם – צעיר ועדכני. הכל חדש ונקי, החדרים נוחים מאוד, וארוחת הבוקר מצוינת. מומלץ מאוד.

כתובת:
Am Söldnermoos 2, 85399 Hallbergmoos

 

מלון Hampton by Hilton Munich Airport South | צילום: נגה שנער-שויער

 

בהקשר הזה ומניסיון קודם, אני ממליצה מאוד גם על מלון Novotel München Airport הנמצא בתוך מתחם שדה התעופה.

כתובת: Nordallee 29, 85356 München

 


 

את יתר הלילות בחרנו בחרנו להעביר בעיירה Seefeld, הנחשבת לנקודת מוצא טובה לטיול כוכב במערב חבל טירול.
מעבר למיקום גיאוגרפי נוח, ל-Seefeld יתרונות נוספים:

היא ממוקמת על רמה בגובה 1,200 מ' מעל לפני הים, ולכן מזג האוויר בה נוח, יחסית, גם בימים חמים, וקריר ממש בבקרים ובערבים. בעולם של מלונות נטולי מזגן, זהו פרט משמעותי.

בנוסף, זוהי עיירה מרכזית באזור, וככזאת, יש בה מגוון אפשרויות של בילוי, קניות והצטיידות נוחה בסופר מרקטים. החנויות במרכז העיירה פתוחות גם ביום ראשון, עוד יתרון. חובבי ההליכה ימצאו כאן מסלולים רבים בדרגות קושי שונות, כולל הליכה רוגעת סביב אגם Wildsee – הסמוך למרכז העיירה.

משכימי הקום בינינו הביאו לנו מכל הליכת בוקר זווית שונה של המקום, כולל מבחר סנאים מקומיים, ואחה"צ דגמו אחרים את האגם המקומי, בתי הקפה, ואף נהנו מנגינת תזמורת רחוב מקומית.

 

להלן: חובבי ההליכה וחלק ממה שפגשו בדרך | צילום: אלון שנער

אגם Wildsee בסמוך לאזור בתי המלון ב-Seefeld |
צילום: נגה שנער-שויער

 

התאכסנו ב-Hotel Haymon Familie Hiltpolt, מלון 3 כוכבים משפחתי במרכז העיירה, שעליו יש לנו בעיקר מילים טובות.

יש לו חניה פרטית בחינם. המיקום שלו מושלם – במרחק הליכה קצרצר מהמדרחוב של העיירה, עם כל החנויות והמסעדות ממש על סף הדלת. ארוחת הבוקר מעולה, והשירות מצוין. החדרים שקיבלנו היו גדולים מאוד ונוחים, כולל מרפסת נעימה שיכולנו לצפות ממנה על הצוקים המושלגים שלמעלה. ישנתי כבר על מיטות נוחות יותר בחיי, אבל מנסיון קודם למדתי שאוסטריה לא מאוד מצטיינת בהקשר הזה באופן כללי…

כתובת:
Kalkkögelweg 264, 6100 Seefeld in Tirol

 

מלון Hotel Haymon – הנוף ממרפסות החדרים ומיקום מנצח במרכז העיירה Seefeld |
צילום: נגה שנער-שויער, נועה שנער-רון

 

> חשוב לדעת:
רוב מוחלט של חדרי האירוח והמלונות באוסטריה אינם ממוזגים, ולעומת זאת מבודדים היטב מכל קור או צינה שעלולים לחדור פנימה. ולכן – שווה לתכנן את הטיול שלכם לא לאמצע הקיץ, אלא לעונות נוחות יותר, ולהעדיף שהייה במקומות גבוהים על פני העמקים. לטובת הלילות, כדאי להצטייד בלבוש קצר וקל. ותמיד אפשר לפתוח חלון וליהנות מאוויר הלילה הצונן.

 

אוכל

הצבא, כידוע, צועד על קיבתו, ואנחנו צעדנו בשמחה רבה בהקשר הזה. אף אחד, כנראה, לא יטען למחוזות גבוהים, קולינרית, באוסטריה. יחד עם זאת, את מה שהם כן מבשלים ואופים (בעיקר אוכל טירולי אופייני וגם לא מעט איטלקי, בהשפעת השכנה מדרום) הם עושים מצוין.

בבוקר אכלנו ארוחת בוקר נהדרת ומגוונת במלון שלנו. צהרים אכלנו במסעדות שפשוט מצאנו בדרך. ובערב – מסעדות מומלצות במרחק הליכה קצרצר מהמלון שלנו. זה היה משמעותי, כי לא פעם עשינו את הדרך בגשם קל.

באופן גורף – לא נפלנו בשום מסעדה, להפך – בכל מקום האוכל היה טרי, טעים, מזין ומענג.

 

מסעדה ב-Seefeld | צילום: נגה שנער-שויער

 

אלה שמות וכתובות המסעדות שבהן ביקרנו ב-Seefeld:

Restaurant Südtiroler Stube; Reitherspitzstrasse 17, Seefeld in Tirol 6100 Austria

Restaurant Seefelder; StubeInnsbrucker Str. 23, 6100 Seefeld in Tirol

Hotel Alte Schmiede Hiltpolt Appartements Bergwelt; Innsbrucker Str. 18, 6100 Seefeld in Tirol

 

* בהמשך אצרף גם את שמות המסעדות באתרים השונים שביקרנו בהם.

 


 

אז איפה היינו, ומה ראינו?

יום המעבר לטירול – שדה פרגים, ואגמים מלוא חופניים 
Forggensee, Hopfensee

הדרך ממינכן לטירול קצרה, יחסית, אבל יפה להלל.

בהליכת הבוקר של אבא שלי (אריה ותיק עם כושר מטורף, שמקפיד לצעוד בכל בוקר סביב הקיבוץ שלנו) התגלה בסמוך למלון שלנו שדה עם פרגים ענקיים. אמא שלי, חובבת פרחים בכלל ופרגים בפרט, ביקשה לראות אותם, ולכן פתחנו עמם את היום.

 

שדה של פרגים ענקיים ליד מינכן | צילום: נגה שנער-שויער

 

בהמשך, נהנינו משבעים גוונים של ירוק בצורת יערות, צמחיה שופעת ושרכים לרוב, שפע של פריחת בר צבעונית ונהדרת, ולשמחתו של אבא שלי – לעולם רפתן בנשמתו – המון פרות שזכינו עליהן להסברים מלומדים.

 

המון ירוק והמון פרות | צילום: נגה שנער-שויער

 

מעט צפונית לעיירה Füssen, פגשנו באגם Forggensee – שלו צבע טורקיז משגע, סירות מפרש משייטות במימיו הצלולים, ופעילות ימית נמרצת (כולל כיתת ילדים שלמדה שם בדיוק קשרים ימיים) מתנהלת במועדון השיט המקומי. מומלץ מאוד כנקודת עצירה בדרך. החנייה בתשלום ויש גם מסלול הליכה קצר.

 

אגם טורקיז עם המון פריחה משגעת מסביב |
צילום: נגה שנער-שויער

 

אחריו המשכנו לאגם Hopfensee החינני לא פחות. לאחר הליכה קצרה על שפת המים וצילומים נדרשים(: שמנו פעמנו אל העיירה Füssen שהאגם צמוד אליה וסעדנו צהרים במסעדה נחמדה עם נוף נהדר לאגם. באזור המסעדה הייתה טיילת נעימה, שבה נרשמה תנועה ערה של אוכלוסייה מקומית.

שם וכתובת המסעדה:
Cafe Bistro Seaside
Uferstraße 21, 87629 Füssen

 

עוד אגם תכלת נהדר Hopfensee | צילום נגה שנער-שויער

 

חלום בירוק, קרח ומים – קרחון והדרך הנופית קאונרטל 
Kaunertaler Gletscher

חמש שנים חלפו מאז הטיול האחרון שלנו לטירול, במהלכו נסענו את הדרך הנופית המובילה לקרחון Kaunertal, וכל הזמן הזה חלמתי לשוב אליה. מבחינתי, ובלי תחרות, זהו ללא ספק היעד היפה והמשתלם ביותר באזור הזה. "הוד קדומים", כינתה אחותי נועה את המראות שחווינו, ובצדק.

 

הדרך הנופית וקרחון קאונרטל | צילום: נגה שנער-שויער

 

דרך קאונרטל, באורך של כ-26 ק"מ, היא החמישית בגובהה באירופה, ומגיעה לגובה של 2,750 מ'. הכניסה לכביש כרוכה בתשלום, וכוללת חוברת הסבר על נקודות עצירה אפשריות בדרך.

בתחילת הדרך עוברים מעל אגם מלאכותי שנוצר מהקמת סכר. מולו, תפגשו במפל שוצף וקוצף. כבר בנקודה הזו, רואים מרחוק את הקרחון האדיר.

 

אגם מלאכותי שנוצר מהקמת סכר. מרחוק כבר רואים את הקרחון האדיר | צילום: נגה שנער-שויער.

 

ככל שעולים למעלה, הולך הקרחון וגדל לנגד עינינו, עד שהכביש עובר ממש בתוכו.

 

הכביש עובר ממש בתוך הקרחון | צילום: נגה שנער-שויער

 

בדרך תפגשו שלוגיות וגושי קרח ענקיים, יערות, מפלים ונחלים עם כמויות אדירות של מים ופריחה אביבית נהדרת. במהלך דרך ישנן נקודות עצירה שמהן ניתן לצאת גם למסלולים רגליים, קצרים או ארוכים, לפי בחירתכם.

 

פריחה נהדרת. כרכומים לבנים וסגולים | צילום: נגה שנער-שויער

בדרך תפגשו יערות, שלוגיות, גושי קרח ענקיים, מפלים ונחלים |
צילום: נגה שנער-שויער

 

ממש מתחת לנקודה העליונה בדרך, נמצא אגם Wisesee המשגע. בביקורנו הקודם, הוא קיבל אותנו בטורקיז בוהק. הפעם, למרבה האכזבה, הוא היה עדיין קפוא כמעט כולו. ועדיין – מרהיב למראה.

 

אגם Wisesee המשגע. כך הוא נראה בביקורנו כאן ב-2018 |
צילום: נגה שנער-שויער

וכך הוא נראה בתחילת יוני 2023, עדיין קפוא ברובו |
צילום: נגה שנער-שויער

 

בסוף הדרך הנופית, בנקודה שבגובה 2,750 מ', תוכלו להחנות ולעצור לארוחה במסעדה שבמקום. ובעונה, אפשר גם לעלות ברכבל עד לגובה של מעל ל-3,000 מ', אבל ממש לא חייבים.

 

נקודת סיום הכביש הנופי בגובה 2,750 מ'. לובן מסנוור ביופיו |
צילום: נגה שנער-שויער

 

וזו המסעדה שאכלנו בה צהרים. היא נמצאת בתוך הדרך נופית, במהלך הירידה מהקרחון.
Cafe seepanorama
Kaunertal 249, 6524 Kaunertal,

> חשוב לדעת:

מטבע הדברים, קריר למעלה, מומלץ  להצטייד במעיל קל, ולהתכונן לכך שהאוויר דליל… לא משהו דרמטי, אבל עלול ליצור חוסר נוחות מסוים בנשימה.

במערב טירול נמצאת גם דרך הקרחונים של אוץ (Ötztaler Gletscher). הכביש הנופי הסלול הגבוה בהרי האלפים, יוצא מהעיירה Sölden, ומעפיל אל קרחון Rettenbachferner. כמי שגם נהגה את הציר הזה, אני יכולה להעיד שהוא אכן יפהפה, והמראות בו עוצרי נשימה. יחד עם זאת, הוא נחשב לאחת הדרכים המסוכנות באלפים האוסטרים, לא מיועד לבעלי לב חלש ודורש מיומנות נהיגה גבוהה. אם נהיגה אתגרית מלהיבה אתכם – הוא מומלץ מאוד.

 

איפה שיש קרחונים יהיו גם מים – מפלי שטויבן ואגם פיבורגר
Stuibenfall, Piburgersee

וכשאנחנו אומרים מים, הכוונה היא להמון מים! מפלי שטויבן, בגובה 159 מ', הם הגבוהים ביותר בחבל טירול. המפלים נמצאים במרחק הליכה קצרצר מהכפר Umhausen שמעל לעמק אוץ.

במקום מסלול הליכה מוסדר ומשולט היטב, המאפשר הנאה מהמפלים השוצפים ונהר Horlachbach הזורם אליהם. תוכלו לבחור האם לרדת (ואז לעלות) ב- 700 מדרגות הברזל, או להסתפק בתצפית מלמעלה. המסלול מיוער, פורח להלל ומאפשר תצפית גם על ההרים המושלגים שממול, מכל כיוון.

 

מפלי שטויבן. עוצמה אדירה של מים וטבע מתפרץ |
צילום: נגה שנער-שויער, אלון שנער

 

ממש בסמוך, נמצאת גם נקודת תצפית המשקיפה על המפלים ממעל וממול, ובו זמנית מעניקה נקודת מבט מענגת על עמק אוץ היפהפה, וגם היא מומלצת מאוד.

 

נקודת התצפית מול המפלים ומעל עמק אוץ |
צילום: נגה שנער-שויער

 

אגם Piburger הסמוך מרהיב למראה, כולל השתקפויות מרגשות ומאפשר הליכה סביבו, או תצפית נינוחה ורוגעת. בקיץ טמפרטורת המים שלו יכולה להגיע עד ל-26 מעלות צלזיוס, ולכן, בניגוד לאגמים רבים אחרים בטירול, השחייה בו נעימה.

 

אגם Piburgersee | צילום: גיל ואלון שנער

 

ביציאה מהאגם, התכנסנו לארוחת צהרים במסעדת מלון נעימה ומומלצת:
Seehüter's Hotel Seerose
Piburg 22, 6433 Oetz

 

עוד מסעדה נעימה ומומלצת שפגשנו על הדרך |
צילום: נגה שנער-שויער

 

קרוב לבית (באוסטריה) – אגם מוסרר
Möserer See

מהביקור הקודם כאן זכרתי את האגם הזה, הקטן יחסית, אך מלא חן, ובמרכזו מזח או מקפצה המשמשים כאבן שואבת לצעירי האזור. כיום החניה היא בתשלום, ונדרשת הליכה קצרה בתוך יער משגע עד לאגם. הרעמים והברקים של סערה מתקרבת הפכו את הביקור שלנו הפעם לקצר במיוחד, אך מהשטח ניתן לדווח שהאגם עדיין שומר על חנו הטבעי ומומלץ בהחלט כחלק מהשהות באזור Seefeld.

 

Möserer See חמוד, מלא חן וצמוד ל-Seefeld |
צילום: נגה שנער-שויער

 

אוויר פסגות, או: הרכבל שהופעל
Hochöetz

עמק Oetz האלפיני הוא אחד מהאתרים התיירותיים הפופולאריים במערב חבל טירול, וידוע ביופיו ובנופי ההרים המושלגים המקיפים אותו לאורך כל ימות השנה. באזור מספר גדול של אתרי סקי ורכבלים מסוגים שונים המובילים אליהם.

מאחר וטיילנו בתחילת יוני (כשרוב הרכבלים עדיין לא פועלים), בחרנו ברכבל Hochöetz  (שכן פעל). בעלייה איטית של כ-10 דקות בתוך יער נהדר, תוכלו לצפות על עמק אוץ המשגע, ומעליו בפסגות ההרים המושלגים.

 

HochOetz. העלייה ברכבל מספקת מראות מופלאים של עמק אוץ | צילום: נגה שנער-שויער

 

בפסגה אפשר לבחור בין מסלול רגלי באורך המתאים לכם, בילוי במתחם עם מתקנים לילדים, כולל ברכונת עם השתקפויות מרהיבות או בילוי במסעדה המקומית, כולל תצפית על רוב מה שמסביב.

 

מגוון אפשרויות על הפסגה | צילום: נגה שנער-שויער, אלון שנער

 

לצד תחנת המוצא של הרכבל חנות לציוד ספורט וטיולים עם מותגים שווים. יש לציין שמצאנו חלק מהם במחירים משתלמים יותר בחנות לציוד ספורט במדרחוב של Seefeld ליד המלון שלנו.

את ארוחת הצהרים שלנו ביום הזה סעדנו, כמו תמיד, במסעדה מומלצת שמצאנו בדרך, הפעם בעיירה Oetz:
Posthotel Kassl; Hauptstraße 70, 6433 Oetz

 

ולסיום: עוד קצת מים – אגם אכן
Achensee

את הבוקר האחרון שלנו בטירול, בחרנו להקדיש לאגם אכן (Achensee)  – הגדול שבאגמי טירול, הקרוי גם "ים טירול". בשל ההרים הגבוהים המקיפים אותו, הוא מכונה גם "הפיורד של טירול" ובזכות מיקומו הגבוה, מימיו צלולים ובעלי צבע טורקיז ירקרק יפהפה. בעונת הקיץ יש סביב האגם פעילות ימית ערה מכל הסוגים, שניתן לצפות בה מגדותיו, או להצטרף אליה בשיט.

אל האגם כדאי להגיע בימים של מזג אוויר בהיר, אז אפשר להתעלף מצבע המים שלו. הפעם נפלנו על יום גשום ומעונן. למרבה השמחה, האגם יפהפה גם במצב הזה, וכבונוס, פגשנו גם במשפחת ברווזים, אמא, אבא ושבעה ברווזונים חמודים, שאך לא מזמן בקעו מהביצה.

 

אגם אכן Achensee | צילום: נגה שנער-שויער

 

קצת שופינג

זה ממש לא היה טיול שופינג. הזמן הקצר שעמד לרשותנו, הכתיב התמקדות בטיול המשותף. את הקניות שלנו עשינו על הדרך, במקומות שהיינו בהם ובסופרמרקטים מזדמנים.

אז בדרך לשדה התעופה במינכן, עצרנו ב- Brunnthal Bayern, Germany – אאוטלט שווה בהחלט, הכולל חנויות אופנה של מותגים מוכרים וגם פחות, וגם בית קפה ומקדולנדס, למי שרעב. המרחק הנוח (כחצי שעה) משדה התעופה התאים לנו מאוד. מומלץ.

> חשוב לדעת:

לא עשינו תחקיר מחירים בהשוואה לארץ. כן מצאנו דגמים שלא נמכרים כאן.

כתובת:

Zusestraße 7, 85649 Brunnthal

 

צילום: נגה שנער-שויער

 


 

תם ונשלם; כמעט…

המסגרת החיצונית, המעשית של הטיול שלנו, הייתה כמובן רק המעטפת לחוויה רבת עוצמה, שעוד יידרש זמן לעכל אותה כראוי.

התאמת סגנון הנסיעה והטיול של שישה אנשים שונים מאוד אחד מהשני דורשת, מטבע הדברים תיאום ציפיות מוקדם, וגם התנהלות סובלנית ומכילה בשטח. רוב הזמן זה עבד ממש טוב; קרה גם שלא. אני חושבת שעבורי החלק הטוב מכולם היה הנסיעה המשותפת באוטו הגדול שהכיל את כולנו, ובו נרשמו הרמוניה מלאה, המון רגעים של צחוק ושירה אדירה (אנחנו מאוד אוהבים לשיר) ובדיעבד – גם וירוס צינון ארור אחד, שהפיל חלקים נבחרים מאיתנו…

בשדה התעופה של מינכן, רגע לפני העלייה על המטוס לישראל, אסף אותנו אבא שלי, ואמר שהוא לא היה יכול לאחל לעצמו מתנת יום הולדת טובה מזו; וזה, כנראה, שווה את הכל.

מטבע הדברים, החזרה לארץ תמיד בולעת אותנו אל שגרת היומיום במהירות מסחררת. ולכן, את הפוסט הזה כתבתי קודם כל בשבילנו; כדי שלא נשכח, ונוכל להמשיך להדהד את החוויה הזו להמשך חיינו.

 

עוד קצת תמונות אווירה, רגע לפני שחוזרים לשגרה |
צילום: נגה שנער-שויער, גיל ואלון שנער

 


 

רגע לפני סיום

כצלמת נלהבת ובלתי נלאית, שתמונותיה מלוות בעשור האחרון את התוכן שהיא יוצרת, קיבלתי הפעם החלטה לא שגרתית ולא מובנת מאליה – לצאת לטיול הזה ללא המצלמה שלי, ולהנציח אותו רק במצלמת הטלפון הנייד. מעבר לשיקול של נוחות וחוסר הרצון להיסחב הפעם עם ציוד צילום כבד, חשבתי שממילא זו לא נסיעת צילום נופים, אלא אנשים, ולכך הנייד מתאים מאוד.

אז חשבתי… ברור שהיו נופים, ולשמחתי הצלחתי לצלם אותם באיכות הגיונית. וגם את האנשים כמובן.

המצלמה תחכה לי לטיול הבא.

בהכנת הפוסט הזה נעזרתי בתמונות שצילמו האחים שלי: נועה שנער-רון, גיל ואלון שנער.

 


 

מוקדש באהבה גדולה להורים שלנו,
אביטל ושמואל שנער.

מאחלים לכם עוד שנים רבות של בריאות טובה, סקרנות והמון
חוויות משותפות לאורך הדרך.

 

צילום: אלון שנער

 


 

קראתם? דברו אלי. אשמח מאוד לתגובותיכם.

מוזמנים לקרוא עוד על הטיולים שלנו באוסטריה:

חמישים גוונים של טורקיז – טיול בחבל זלצבורג ב-2017.

חלום טירול – טיול חבל טירול ב-2018.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

תגובות

תגובות

השארת תגובה