כְּלֵי עֲבוֹדָה #3
איך נבחר את המרואיינים שלנו?

 

כלי עבודה - נגה שנער-שויער
צילום: נגה שנער-שויער

 

בפוסטים הקודמים בסדרת "כְּלֵי עֲבוֹדָה", הכרנו את המונח "תוכן בעל ערך" – חלק בלתי נפרד מעולם השיווק כיום, ואת כלי הריאיון כמקור ליצירת תוכן דיגיטלי בעל ערך. על הדרך שלי, ההיכרות והניסיון עם כלי הריאיון אפשר לקרוא כאן.

רגע, תזכירי לי, בשביל מה בעצם צריך לראיין?

תכל'ס – לא "צריך" לראיין, אבל ממש כדאי, מפני שבאמצעות ראיונות, יש לנו את היכולת להביא לקוראים ולקהל היעד של העסק שלנו סיפורים מגוונים ומרתקים, גישות שונות והיבטים חדשים הנוגעים לעסק שלנו, וגם ידע מקצועי רלוונטי. כל אלה יביאו לנו קהל קוראים אוהד ונאמן, ולקוחות חדשים לעסק.

 

אז איך נבחר את המרואיינים שלנו?

+ הסיפור שלהם מעניין אותנו

העצה הראשונה, והטובה ביותר שאני יכולה לתת לכם, היא פשוט לבחור מרואיינים שהסיפור שלהם מעניין אתכם. לא ברמת הרכילות והצהוב, פשוט מעניין. הריאיון ייתן לכם הזדמנות לשמוע את הסיפור הזה, שאולי חיכיתם לו זמן רב, והאמת תמיד מנצחת: העניין הכן והאמיתי שתפגינו במהלך הריאיון, יכול לקחת אותו למקומות נהדרים.

+ חלון ראווה לעסק שלנו

ראיונות הם חלק מאסטרטגיית התוכן שאנו יוצרים עבור העסק שלנו, כלומר: חלק מחלון הראווה שלו. לכן, כשאנחנו באים לבחור מרואיינים, חשוב מאוד שהם ישקפו את ה-DNA של העסק שלנו, את הערכים והחזון שחשוב לנו להיות מזוהים עמם. בחירה נכונה של מרואיינים בהקשר זה תעצים את כל אלה.

 

כלי עבודה - נגה שנער-שויער
חשוב לבחור מרואיינים המשקפים את ה-DNA של העסק שלנו | צילום: נגה שנער-שויער

 

+ משיק ומרחיב

אחת המטרות החשובות של שילוב ראיונות בתוך התוכן שאנו יוצרים, היא להביא לקוראים וללקוחות שלנו היבטים נוספים, חדשים ומגוונים הקשורים לעסק שלנו. כאלה המשיקים אליו באופן ישיר או עקיף, ואפילו עסקים מקבילים לכם מאותו התחום.

אל תחששו לפרגן להם בכך שתעלו אותם על הבמה ותפנו אליהם את הזרקור. זה רק יתרום לתחושה הטובה שלכם ולמיצוב שלכם כבעלי עסק יציב ובטוח בעצמו, המבינים שיש מקום לכולם.

 

כלי עבודה - נגה שנער-שויער
משיק ומרחיב | צילום: נגה שנער-שויער

 

+ תנו ערך

ראיונות הם דרך נפלאה להביא ידע מקצועי יקר ערך על המוצר או השירות שלנו. קראו ולימדו, הכירו את אנשי המקצוע הרלוונטיים לכם והזמינו אותם להתארח אצלכם כמומחים בתחומם במסגרת ריאיון. חשבו על אנשים שאתם מעריכים באופן אישי ומקצועי, כאלה שהריאיון עמם ישליך גם עליכם ויתרום למיצוב שלכם כאוטוריטה מקצועית בתחומכם.

+ ראייה לטווח ארוך

במסגרת הגדרת היעדים לטווח בינוני וארוך לעסק שלכם, השקיעו מחשבה גם בתוכן הנלווה לאלה, ובבחירת מרואיינים שיכולים להנגיש לקהל שלכם את מה שאתם מכוונים אליו. לסייע להם בהכרת מוצר או שירות חדש, לספר על מגמות עתידיות בתחום העיסוק שלכם.

 

כלי עבודה - נגה שנער-שויער
ראייה לטווח ארוך | צילום: נגה שנער-שויער

 

+ המימד האישי

המימד האישי – כלי שיווק מוביל כיום הוא ה-Storytelling – כלומר: היכולת שלנו להביא ולספר לקהל הקוראים שלנו סיפורים איכותיים על אנשים, מקומות ועסקים. כשאתם בוחרים את המרואיין הבא שלכם, חשבו על אנשים שהסיפור האישי והעסקי שלהם נוגע בכם ומרגש אתכם. ויכול – להערכתכם – לגעת גם באנשים אחרים, לפגוש אותם בגובה העיניים ולתרום להם אופטימיות, השראה והנעה לפעולה.

 

כלי עבודה - נגה שנער-שויער
בחרו מרואיינים שלהם סיפור אישי/עסקי המהווה מקור להזדהות ולהשראה | צילום: נגה שנער-שויער

 

+ לשקף מציאות

לתפישתי, תוכן נכון הוא כזה שמחובר למציאות שבה אנו חיים ומשקף נאמנה את חיי היומיום שלנו בדרך כנה ואותנטית. ישראל היא מדינה שגוונים רבים לה, שמקורה בערב רב של תרבויות. חשוב, אם כך, שהראיונות והסיפורים שנביא ישקפו את כל אלה. ויש כאן גם ערך מוסף – במציאות הלא פשוטה שלנו, שבה קונפליקטים הפכו לעניין יומיומי, יש לנו כאן הזדמנות לקירוב לבבות ולתרומה אמיתית לחיים טובים יותר ביחד.

 

לסיכום:

ראיונות הם חלק בלתי נפרד וחשוב לטובת יצירת תוכן דיגיטלי בעל ערך לעסק שלנו. אין צורך לבצע אותם כל יומיים, אבל בהחלט שווה להכניס אותם למודעות, ולשלב אותם באופן קבוע בתוך התוכן שאתם יוצרים לעסק שלכם.

חשוב מאוד שנבחר מרואיינים המזוהים עם הערכים והחזון של העסק שלנו, כאלה שיכולים להרחיב את היריעה לגבי תחום העיסוק שלנו ולהוסיף לה ידע מקצועי יקר ערך. חשוב שנביא סיפורים בגובה העיניים, שלהם הפוטנציאל להוות מקור להזדהות ולהשראה עבור הקוראים שלנו.

ויש גם בונוס: אני תמיד מסתובבת עם חיישנים פתוחים ומחודדים, בחיפוש אחרי המרואיינים הבאים לטובת שני הבלוגים שלי. ולמדתי, שהחיפוש הזה (ביחד עם הסיפורים והתוכן שאני נחשפת אליו ומביאה לקוראיי) מביא לי עמו ערך מוסף בדמות ידע חדש ונרחב וזוויות ראייה חדשות, שמסייעים לי לדייק לעצמי את העשייה שלי כל הזמן. בכל תחומי העסק שלי.

 

* כל התמונות לפוסט הזה צולמו על-ידי בחנות Yooletta מוצרי נייר בתל-אביב.

 


 

קראתם?  דברו אלי, אשמח לתגובותיכם. אז איך אתם בוחרים את המרואיינים שלכם?

 

מוזמנים לקרוא גם את פוסט מס' 5 בסדרת "כְּלֵי עֲבוֹדָה" – גבולות החשיפה.

 

כל הפרטים על תכנית הליווי האישית, שבמסגרתה נגבש ביחד את אסטרטגיית התוכן לעסק שלךְ – כאן

 

הכי כיף לקבל ראשונים את כל הכלים. הירשמו כאן למטה – הפוסט הבא כבר בדרך אליכם!

 

תגובות

תגובות

השארת תגובה