כְּלֵי עֲבוֹדָה #18
סטוריטלינג ובלוגינג

 

כלי עבודה נגה שנער-שויער
צילום: נגה שנער-שויער

 

בפוסט הקודם, שבו הבאתי ריאיון אורח עם מיכל בן ארי-מנור, התחלנו לבדוק את הקשר שבין סטוריטלינג לבלוגינג, בתוך התחום של בלוגים העוסקים בטיולים. כעת אני מבקשת ללכת צעד אחד אחורה, אל הבסיס, ולבחון את הקשר הזה באופן כללי.

 


 

אז מה זה בעצם סטוריטלינג?

סטוריטלינג זו היכולת להביא ולספר סיפור טוב. מה זה סיפור טוב? כזה שבזכותו אנשים מסתקרנים, מתרגשים ומרגישים שקיבלו ערך, משהו שהם ילכו איתו הלאה.

סטוריטלינג זה גם הכישרון לארוז עובדות, נתונים ומספרים לתוך סיפור כריזמטי מובנה ובהיר, שמצליח לגרום לקהל היעד להקשיב, להפנים ולפעול.

הרבה אנשים מאמינים שסטוריטלינג זו יכולת מולדת – או שיש לך את זה, או שלא.
ואני אומרת… שהם צודקים!

החדשות הטובות הן, שלכולנו "יש את זה" מהבית. כולנו סטוריטלרים מבטן ומלידה ומתרגלים את המיומנות הזו בכל יום, גם בלי להרגיש.

החדשות העוד יותר טובות – כדי להיות סטוריטלרים מעולים, אנחנו צריכים פשוט להיות אנחנו. לפעול ולספר כמו שאנחנו עושים את זה באופן טבעי, עם חברים, משפחה וכד'.
להשתמש בקול האותנטי שלנו, שייחודי אך ורק לנו ואין עוד אחד כמוהו בעולם.

מניסיון אישי רב שנים אני יכולה להעיד: ככל שאנחנו נאמנים לקרביים שלנו ולמה שמניע אותנו באמת, כך אנחנו גם כותבים טוב יותר – מספרים סיפור שמייצר הדים, אדוות וגלים במקומות שונים ומפתיעים.

 

כלי עבודה נגה שנער-שויער
הסיפורים הכי טובים נובעים מתוכנו, ממי שאנחנו | צילום: נגה שנער-שויער

 

למה זה חשוב?

מפני שבעולם של שיווק מבוסס תוכן, היכולת שלנו להביא ולספר ולקוראים שלנו סיפורים טובים – מרגשים, מסקרנים, מפתיעים – יכולה לעשות את ההבדל בינינו לבין מותגים אחרים ולגרום לכך שקהל היעד שלנו יבחר בתוכן שלנו פעם אחר פעם, ובעקבות זאת גם בעסק שלנו.

 

ואיך כל זה מתחבר לבלוגינג? כלומר: היכן טמונים היתרונות היחסיים שלנו כבלוגרים בבואנו לספר סיפור?

+ נכס דיגיטלי משלנו

פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ וכד' הן פלטפורמות נהדרות להפצת סיפורים משובחים. לפעמים די בתמונה מרתקת ובכמה משפטים שהם סיפור שובה לב – עולם ומלואו.

החיסרון של הרשתות החברתיות הוא העובדה שאין לנו שליטה על מה שקורה בהן. בלוג אישי או עסקי, לעומת זאת, הוא נכס דיגיטלי משלנו. ולכן, בצד הפעילות ברשתות החברתיות, מומלץ ורצוי מאוד להביא לקוראים שלנו סיפורים גם בתוך הבלוג שלנו, וכמובן להפיץ אותם למנויי הבלוג באמצעות ניוזלטרים סדירים.

כך אנחנו יכולים להיות בטוחים שהתכנים שלנו נשארים נגישים וזמינים לנו ולקוראים שלנו.

 

כלי עבודה נגה שנער-שויער
כלי תקשורת עצמאי משלנו, שבו אנחנו מחליטים | צילום: נגה שנער-שויער

 

+ כלי תקשורת עצמאי משלנו

האתר והבלוג הם למעשה כלי תקשורת אישי שלנו, שבו יש לנו את המנדט להיות הכותבים, העורכים והמוציאים לאור.
מה שאומר שיש לנו שליטה מליאה על התכנים שאנו מעלים לאוויר, ללא מגבלות או הנחיות "מלמעלה".

זה מאפשר לנו הרבה גמישות, יכולת להגיב מהר ולהעלות סיפורים לאוויר בתנאים שלנו ועל פי לו"ז המשרת אותנו נאמנה.

 

+ תוכן שתומך בעסק

יצירת תוכן איכותי לאורך זמן ושימוש מושכל בכלי הסטוריטלינג בבלוג שלנו יכולים וצריכים להביא אלינו קהל קוראים אוהד ונאמן שיחזור אלינו שוב ושוב, לשמר לקוחות קיימים ולהביא גם לקוחות חדשים לעסק שלנו.

 

כלי עבודה נגה שנער-שויער
סדרות ופורמטים ארוכי טווח – מומלצים ומתאימים לבלוג | צילום: נגה שנער-שויער

 

+ סדרות ופורמטים ארוכי טווח

ככלל, סדרות ופורמטים ארוכי טווח עובדים נהדר בכל מה שקשור לתוכן בכלל ובתוך פלטפורמת הבלוג בפרט.

סיפורים שנביא בתוך פורמט קבוע, מובנה, מוגדר מראש ומבוצע היטב יהפכו לחלק מטביעת האצבע הייחודית לנו, שבעקבותיה יזהו אותנו הקוראים כבר בכותרת, ייכנסו לסיפור שלנו, יישארו בתוכו ויחזרו אלינו שוב ושוב. הסדרות "חמש תמונות וסיפור" בבלוג האישי שלי ו"מסע אישי"בבלוג שלי בערוץ אנשים ב-Xnet הן דוגמאות שמוכיחות זאת, הלכה למעשה. גם הפוסט הזה, שאתם קוראים כרגע, הוא חלק מסדרת כְּלֵי עֲבוֹדָה.

 

+ תוכן ירוק-עד

סיפור טוב הוא על-זמני, ורלוונטי תמיד, מפני שלעולם יהיו טמונים בו גם אלמנטים אנושיים אוניברסליים.

אני תמיד חושבת על הבלוג והאתר שלי כעל ספרייה עשירה המכילה תכנים רבים ומגוונים, שניתן להיכנס אליה ולשהות בתוכה שעות רבות ומהנות, לקרוא סיפורים חדשים וגם לחזור שוב לכאלה שנתנו לנו ערך בעבר.

 

כלי עבודה נגה שנער-שויער
האתר/הבלוג הם כמו בית עם ספרייה עשירה של סיפורים בעלי ערך | צילום: נגה שנער-שויער

 

+ צמיחה גם מחוץ למסך

סיפורים טובים יכולים להוות מנוף נהדר להתפתחות שלנו, לצמיחה עסקית ולפיתוח של מוצרי אוף ליין מחוץ לבלוג.

כמובן – כדי להגיע לתוצאות כאלה נדרשים התמדה, רצון ויכולת להביא לקוראים שלנו ערך מוסף.

 

+ אבל לא בכוח

באופן כללי, אני לא מאמינה בלעשות דברים בכוח, וגם לא במקרה הזה.
הסיפורים שלכם צריכים לבוא מתוך תשוקה והנאה ורצון, ולא מתוך כורח.
אם אתם לא מתחברים לכל הז'אנר הזה, ומרגישים התנגדות, שלא לומר פריחה קלה בכל פעם שהוא מוזכר – אז לא.
אפשר להמשיך ולהביא גם תכנים מקצועיים או, כמובן – להביא סטוריטלינג באמצעות ראיונות עם אנשים אחרים.

 

כלי עבודה נגה שנער-שויער
שורה תחתונה: סיפורים הם תוכן בעל ערך נהדר | צילום: נגה שנער-שויער

 

שורה תחתונה:

סיפורים טובים הם תוכן נהדר, שיש לו הפוטנציאל לקדם אותנו ואת העסק שלנו במישורים רבים ומגוונים.

בלוג הוא פלטפורמה נהדרת להוצאה לאור והפצה של סיפורים שכאלה.

ואם נתמיד ונביא את הסיפורים שלנו באופן מכובד ומקצועי – השמיים הם הגבול.

 

* כל התמונות לפוסט צולמו על-ידי בשוק הפשפשים ביפו, יוני 2018.

 


 

קראתם? – דברו אלי. אשמח מאוד לתגובותיכם.

אולי תרצו לקרוא גם את הפוסט כְּלֵי עֲבוֹדָה #17 – סטוריטלינג ובלוגינג – ריאיון אורח עם מיכל בן ארי-מנור

כל הפרטים על תכנית הליווי האישית שלי, במסגרתה נבנה ביחד את תמהיל התוכן לעסק שלכם – כאן.

הכי כיף לקבל את כל הכלים תמיד לפני כולם. הירשמו כאן למטה – הכלים הבאים כבר בדרך אליכם!

תגובות

תגובות

השארת תגובה