כְּלֵי עֲבוֹדָה #28
עֵת לִנְטֹעַ וְלִבְנוֹת

 

כלי עבודה נגה שנער-שויער
צילום: נגה שנער-שויער

 

"כִּי תָבֹאוּ אֶל הָאָרֶץ
וּנְטַעְתֶּם כָּל עֵץ תְּחִלָּה
וְנָתַן הָעֵץ פִּרְיוֹ
וְהָאָרֶץ יְבוּלָהּ.

עֵת לִנְטֹעַ אִילָנוֹת,
עֵת לִנְטֹעַ אִילָנוֹת,
עֵת לִנְטֹעַ וְלִבְנוֹת."

מילים: מן המקורות // לחן: עממי תימני

 


 

אין מנוס מן האמת: כילדה, לא עפתי על ט"ו בשבט. הכריעה בערוגות הבוץ לטובת הנטיעות בקיבוץ שלנו לא ממש קסמה לי, וכמובן – מגשי הפירות היבשים היו צנועים בהרבה משלל הטכניקולור המצוי בשווקים היום, וגם הם לא מאוד ריגשו אותי.

לשיר, לעומת זאת, דווקא מאוד אהבתי (ועדיין(:), בין היתר את השיר המצורף כאן למעלה. ויש בו, בחג הזה, לא מעט חן ויופי ולכן בחרתי להקדיש לו פוסט מיוחד, הקושר אותו לענייננו כלומר: ליצירת תוכן.

 


 

כלי עבודה נגה שנער-שויער
בצד השורשים הקיימים – נטיעות והסתעפויות חדשות | צילום: נגה שנער-שויער

 

ט"ו בשבט ותוכן – האמנם? לגמרי.
הנה, תראו:

 

+ נטיעות

"כך הולכים השותלים", והמטרה – יישוב וייעור הארץ.

ואצלנו? ט"ו בשבט כידוע מגיע תמיד ביחד עם השנה הלועזית החדשה – הזדמנות מצוינת עבורנו לבחון את התוכן שיצרנו בשנה האחרונה: מה עבד לנו ומה פחות, ולחשוב על "נטיעות"  כלומר – חיזוק והעמקה בתכנים שיש בהם ערך עבור הקוראים שלנו וישרתו את העסק שלנו.

 

+ התחדשות

ט"ו בשבט מכונה גם "ראש השנה לאילנות", בזכות התקופה בשנה שבה מתחילה הפריחה והעצים הנשירים שעמדו עירומים בחורף מתכסים בפרחים ועלים.

זמן נהדר להתחדשות גם בתוכן שלנו: בצד העוגנים (= סדרות התוכן הקבועות שלנו), חשוב שלא נקפא על השמרים, ונחדש מדי פעם ע"י ראיונות מעניינים שיש בהם ערך לקוראים שלנו, סדרות תוכן חדשות, רשימות של טיפים רלוונטיים וכד'.

כך לא רק נחדש, אלא גם נתרום לתמהיל התוכן המגזיני שלנו.

 

כלי עבודה נגה שנער-שויער
שמירה על איכות הסביבה – התנהלות ערכית ואתית | צילום: נגה שנער-שויער

 

+ איכות הסביבה

בשנים שלפני ולאחר הקמת המדינה, סימל ט"ו בשבט את הקשר המחודש בין עם ישראל לארצו. כיום, נוסף לו גם הפן של עיסוק בשימור הטבע ואיכות הסביבה.

בבואנו ליצור את התוכן שלנו, חשוב שנזכור לשמור על עצמנו ועל הסביבה. כלומר: לפעול בצורה אתית, נקייה ומוסרית. וזה אומר ליצור תוכן מקורי משלנו, ואם נעזרנו במקורות כלשהם, לתת להם קרדיט הולם. כך נשמור על איכות לאורך זמן ולא פחות חשוב – על שמנו הטוב ככותבים.

 

+ ליקוט

ברוח החיבור לטבע, מעודדים אותנו היום ללמוד את צמחי הבר המקיפים אותנו, וללקט מהם למאכל ולמרפא. אני בוחרת לעודד אותנו להמשיך וללמוד כל הזמן, ללקט ממקומות שונים ידע רלוונטי לקהל היעד ולעסק שלנו, ולשלב אותו בתוכן שניצור.

ליקוט שכזה, בפרט כשהוא נעשה באופן רציני והגון ולאורך זמן, ימצב אותנו כיוצרי תוכן מגוונים ובעלי עומק, ששווה לקרוא אותם ולחזור אליהם שוב ושוב.

 

כלי עבודה נגה שנער-שויער
כמו העצים המתחדשים מדי שנה – שימוש חוזר בתוכן איכותי, כולל רענון ועדכון | צילום: נגה שנער-שויער

 

+ מִחְזוּר

בט"ו בשבט נהוג לאכול את שבעת המינים שבהם התברכה הארץ. כדי להצליח להביאם בעונה המתאימה גם ליהודי הגולה, עברו הפירות הטריים תהליך של ייבוש שאפשר לייצא אותם למרחקים ולעשות בהם שימוש מאוחר.

גם תוכן איכותי ראוי לשימוש חוזר (רצוי לאחר זמן מה), כמובן, בתנאי שהוא עדיין רלוונטי. על-מנת להבטיח את הרלוונטיות הזו, שווה לחזור אל הפוסטים שלנו מדי פעם, לעין בהם, להוסיף עדכונים ודברים חדשים שלמדנו מאז שנכתבו. וכמובן – להפנות אליהם בתוך פוסטים חדשים, לטובת מתן ערך לקוראים וגם טרפיק לאתר/לבלוג שלנו.

 

 + מועדים וזמנים לששון

לוח השנה העברי שלנו, גדוש בחגים וימים שיש בהם משמעות עבורנו ועבור הקוראים שלנו, ולכך מתווספים גם מועדים בינ"ל עדכניים. כיוצרי תוכן, יש לנו כאן הזדמנות מצוינת לחשוב על רעיונות לפוסטים שלנו, בהשראת לוח השנה, בדיוק כפי שעשיתי כאן עכשיו.

אז איך עושים את זה? ע"י תכנון מוקדם כמובן, שבו אנו בודקים מראש תאריכים שמעניין לנו לכתוב עליהם, יצירת רשימת רעיונות לפוסטים עתידיים ונעיצתם בלו"ז התוכן שלנו.

 

כלי עבודה נגה שנער-שויער
מועדים וזמנים לששון | צילום: נגה שנער-שויער

 

* כל התמונות לפוסט צולמו על-ידי בעמק יזרעאל, 2018.

 


 

שתהיה לכולנו שנה ירוקה ופורחת, שופעת תוכן איכותי ועשיר.

 


 

קראתם? – דברו אלי. אשמח מאוד לתגובותיכם.

אולי תרצו לקרוא גם את הפוסט כְּלֵי עֲבוֹדָה #1 – תוכן בעל ערך.

כל הפרטים על הפיכת סיפור החיים שלכם להרצאה – כאן.

 הכי כיף לקבל את כל הכלים תמיד לפני כולם. הירשמו לבלוג שלי כאן למטה – הכלים הבאים כבר בדרך אליכם!

תגובות

תגובות

השארת תגובה